EDUCATIE

De Limburgse Koorschool is er niet alleen voor de eigen leden. De stichting heeft ook een doelstelling om aan de algehele muzikale (zang)ontwikkeling van de jeugd bij te dragen. Vaak ook in samenwerking met andere partijen. Zo is de koorschool educatiepartner van Opera Zuid.

Op Scholen

De koorschool verzorgt series muzieklessen op scholen. Afhankelijk van de leeftijden en de wensen vanuit de school verschilt de werkwijze, maar de algehele aanpak is hetzelfde als die van de koorschool zelf: via zang en liedjes worden muzikale concepten aangereikt.

Vaak is er hierbij sprake van een thema of specifiek doel. Bijv. liedjes over sprookjes of het toewerken naar een kerst-schoolkoor. Ook kan de lessenserie draaien om een bezoek aan een jeugdvoorstelling van bijv. Opera Zuid.

Indien gewenst kunnen de leerkrachten zelf eveneens een workshop krijgen van onze dirigent.

In projecten of workshops

De koorschool organiseert regelmatig projecten (of soms losse workshops) die leuk en tegelijkertijd leerzaam zijn voor de jeugd. Hierbij kan gedacht worden aan enkele dagen waarin naar een mini-opera of musical wordt toegewerkt, een buitenschools traject waarin kinderen die op school geïnteresseerd zijn geraakt nog verder gaan met zang, een workshop met rondleiding door een theater voorafgaand aan een voorstelling, een zomerkamp, etc.