Unboxing!

Begin van het  schooljaar. Allemaal nieuwe dingen die weer beginnen. Misschien een nieuwe klas, een nieuwe sport, een nieuwe hobby, ... Ook met je stem kan je uitpakken. Lekker zingen!

Zingen doe je zo!
Zingen is een makkie, je kan het zo overal doen. Je hebt je stem altijd bij je. Maar hoe doe je dat nou goed? En hoe klinkt het het mooist als je samen zingt? Dat leer je bij de koorschool: zingen doe je zó! We kunnen uitleggen hoe dat gaat, maar het beste is om het zelf te ervaren. Dus haak aan bij een of meer van de open repetities, dat kan de hele maand september en het kost niks.

Welke koren zijn er?

Je kan langskomen bij de volgende koren:

• Opmaatjes (leeftijd ongeveer 4-6)
  • Kinderkoor (leeftijd ongeveer 7-11)
  • Tienerkoor (leeftijd ongeveer 11-15)
  • Jeugdkoor (leeftijd ongeveer 16-25)
  • Jongenskoor (diverse leeftijden)

Je ziet dat er overal 'ongeveer' staat. Het gaat niet precies op leeftijd; de dirigent kijkt wanneer een koorlid toe is aan een volgend koor.

Waar en wanneer zijn de repetities?

Bij repetities wordt er uiteraard gezongen, maar (behalve bij de Opmaatjes) is er ook koorscholing. Aan de hand van liedjes en spelletjes leer je daar steeds meer over muziek. Ook zijn er video's die je thuis kunt bekijken. En soms neemt een zangdocent enkele leerlingen apart om aan stemvorming te werken.

BEEK
In Beek zijn de repetities op de locatie van de voormalige muziekschool, Dr Stassenstraat 88

In september voor kinder/tiener/jeugd koor op vrijdag de 1e, 8e, 15e, 29e.
En voor de Opmaatjes vrijdag de 8e, 15e, 29e

• Opmaatjes: 15:45-16:15
  • Kinderkoor: 16:15-17:45
  • Tienerkoor: 17:15-18:45
  • Jeugdkoor: 18:30-20:00
  • Jongenskoor: 18:10-18:35 (daarnaast zingen de jongens in een van de andere koren)

WIJLRE
Voor kinderen in het heuvelland is dit jaar een dependance gestart in Wijlre, Parallelweg 18
In september op de woensdagen: 6, 13, 20, 27 september

• Opmaatjes: 16:30-17:15
  • Kinderkoor: 15:00-16:15

MAASTRICHT
In Maastricht repeteren we eens per maand op een zondag met de koren samen. Maar als we projecten doen voor bijv. een muziektheatervoorstelling of we hebben toneelworkshops, dan is dat ook vaak daar, op het toneel van samenwerkingspartner Opera Zuid, Malpertuisplein 60
In september op zondag de 24e.

• Kinderkoor: 13:15-14:15
  • Tienerkoor: 14:30-15:30
  • Jeugdkoor: 15:30-16:30

Waar repeteren we voor?

Als je bij de koorschool zingt zijn er altijd leuke en bijzondere dingen om aan mee te doen. Per koor wisselt het, maar een greep uit de activiteiten:

• Een muziektheaterproject "We Bouwen Een Stad" over een stad die is gebouwd door kinderen.
  • We zingen in de kerstvoorstelling van philharmonie zuidnederland in verschillende theaters.
  • We gaan meedoen aan het Europees Muziekfestival voor de Jeugd (België)
  • We doen de kinderkoorpartijen in de Matthäus Passion
  • En nog diverse andere optredens.

Auditie

Het tiener- en jeugdkoor hebben al behoorlijk wat ervaring en zingen ook regelmatig moeilijker en meerstemmig repertoire. Als je na de open repetitie(s) bij een van die koren wil meezingen doe je eerst auditie bij de dirigent om te kijken of je bij het koor kan instromen.
Bij de opmaatjes en het kinderkoor kun je gewoon instappen en leer je gaandeweg steeds beter zingen.

Laat even van je horen

Het zijn open repetities, dus je kan gewoon langskomen. Maar we vinden het toch fijn als je even laat weten hoe je heet, hoe oud je bent en wanneer je komt. Stuur dus graag een mailtje naar info@limburgsekoorschool.nl Ook als je vragen hebt kun je daarheen mailen.